Katus Attila aerobik szakedző, személyi edző, életmód tanácsadó hivatalos weboldala.

Jellemző problémák a táplálkozásban

A zsírok és szénhidrátok bevitelével kapcsolatos, nem megfelelő táplálkozási szokások hosszútávon jelentős mértékben hozzájárulnak mind az elhízáshoz, mind pedig egészségi állapotunk romlásához. Összefoglaltam neked egy korábbi rádiós nyilatkozatom alapján, hol hibázunk a legtöbbet.

A zsírokkal kapcsolatban két probléma is felmerülhet: egyrészt túl sok zsírt fogyasztunk, aránya az ajánlott 30% helyett a 40%-ot is elérheti. Másrészt a zsírok összetétele igen messze van az ideálistól. A telített és telítetlen zsírsavak aránya korántsem megfelelő, a transz zsírsavak mennyisége pedig kiugróan magas.

A szénhidrátfogyasztás terén az elmúlt években az úgy nevezett egyszerű cukrok, finomított szénhidrátok, lisztek bevitele jelentősen megemelkedett. Míg 400 éve egyáltalán nem fogyasztottunk cukrot, száz éve pedig átlagosan évente 1-2 kilogrammot, manapság ez a szám a tízszeresét is elérheti. Az is baj, hogy túl kevés zöldséget-gyümölcsöt eszünk, pedig ezek kiváló szénhidrát források. Ugyanakkor ezek fogyasztása azért is fontos lenne, mert a zöldségek-gyümölcsök természetes rost, folyadék és vitamintartalma egyaránt kiemelkedően magas. Napi ideális rostfogyasztásunk kb. 30 gramm lenne, ennél mi magyarok kevesebbet fogyasztunk.

Ugyancsak komoly étkezési probléma az elégtelen folyadékbevitel. Bizonyos emberek nagy hányada evéssel reagál a dehidratáltságra, ennek következtében pedig kevésbé lesznek terhelhetőek. Éppen ezért mindig legyen nálunk nap közben is egy palack víz, hogy még véletlenül se fedezzünk meg a folyadékfogyasztásról.

Ha mindezekre igyekszel odafigyelni, törekszel a változásra, máris nagyon sokat tettél egészséged megóvásáért.

Címkék: egeszséges életmód, gyakori hibák



Legújabb termékeink

Háromszög mintás hosszú nadrág
Fogyasztói ár:
11.900 Ft

Ecset mintás hosszú nadrág
Fogyasztói ár:
11.900 Ft

Hosszú ujjú női póló, sötétkék
Fogyasztói ár:
5.900 Ft