Katus Attila aerobik szakedző, személyi edző, életmód tanácsadó hivatalos weboldala.

Itt a nyár! Mire figyeljünk, ha a strandon ebédelünk?

A strandok, vízparti büfék kínálata évtizedek óta elég stabil, mindenhol megtaláljuk a klasszikus lángos-palacsinta-bő olajban sült hekk-sült krumpli- kolbász kenyérrel kombinációkat, ezek azonban mindennek mondhatók, csak egészséges választásnak nem. Mit tegyünk tehát?

Ilyenkor is, mint mindig, a minőség és a mennyiség egyformán fontos szempont az ételválasztáskor. És természetesen az sem mindegy, hogy csak kicsit napozni, a gyerkőccel pancsolni, vagy akár nagyobb távokat leúszni indulunk a strandra. Mozgás előtt fontos, hogy ne együk túl magunkat, ahogy arra minden komolyabb edzés előtt is oda kell figyelni.

Szerencsére már több helyen kaphatók grillezett húsok, halak, zöldségek, egyre gyakrabban találunk különböző zöldsalátákat, gyümölcssalátákat, cukormentes limonádét, préselt gyümölcsleveket, ezekből nyugodtan válogathatunk, nem kell attól tartanunk, hogy túlzásba visszük őket. Persze egy halászlé, gulyásleves is jó választás lehet, de lehetőleg kenyér nélkül fogyasztva.

Emellett fontos az is, hogy reggel ne üres gyomorral induljunk el, legyen bennünk már valami tápláló, teljes értékű reggeli, így kevéssé fogjuk kívánni az ínyencségeket.Ha nagyon tudatosak szeretnénk maradni, otthonról is vihetünk elemózsiát, de akkor mindenképpen hűtőtáskával induljunk el, kerüljük el a felesleges ételfertőzéseket, ételmérgezéseket.

Fontos, hogy sok folyadékot fogyasszunk, ami lehetőleg víz vagy ásványvíz, esetleg ízesített ásványvíz legyen. Nyári melegben a nagy mennyiségű sör és a borfogyasztás egyáltalán nem ajánlott. Amellett, hogy alkoholban sok a kalória, nem is hidratál megfelelően az erős vízhajtó hatása miatt, így sokkal inkább az hidratáltság ellenkezőjét érjük el vele, könnyebben kiszáradhatunk. (Ha mindenképpen alkohol, válasszuk egy nagyon laza fröccsöt, vagy a spanyol tinto de verano nevű, bort is tartalmazó limonádét.)

Az üdítőitalok magas kalória és szénhidráttartalmúak, igen nagy mennyiségű cukor van bennük, így lehetőség szerint ezt is kerülni kell. Nem beszélve arról, hogy a cukros üdítők csak rövid ideig oltják a szomjat, idővel csak még szomjasabbak leszünk tőlük.

Még egy tipp a végére a barnulni vágyóknak: Egyenek sok sárgarépát, sárgabarackot vagy sárgadinnyét, a gyümölcsök magas béta karotin tartalma miatt, ez ugyanis elősegíti a szép szín kialakulását!

Használjuk ki, hogy végre megérkezett a nyár, irány a part!

Abonyi Orsi

KATUSFOOD dietetikus

 

 

Címkék: strand, nyár, egészség



Legújabb termékeink

Háromszög mintás hosszú nadrág
Fogyasztói ár:
11.900 Ft

Ecset mintás hosszú nadrág
Fogyasztói ár:
11.900 Ft

Hosszú ujjú női póló, sötétkék
Fogyasztói ár:
5.900 Ft