Katus Attila aerobik szakedző, személyi edző, életmód tanácsadó hivatalos weboldala.

Mikor, milyen sűrűn együnk, hányszor együnk egy nap

Melyek azok a legfontosabb alapszabályok, amik alapvetőek a rendszeres táplálkozás szempontjából? Most ezeket gyűjtöttem össze nektek, hiszen ehetsz akármilyen egészséges alapanyagból készült finomságokat, ha azt nem megfelelő elosztásban teszed, nem fog megfelelően hasznosulni a szervezetben.
  1. A reggeli fontossága

Szervezeted akkor tud a legideálisabban működni, ha ébredés után minél hamarabb, lehetőleg fél órán belül energiához, tehát élelemhez jut. Fogyassz komplex szénhidrátokat és fehérjét is tartalmazó reggelit, hogy a reggeli igazán kifejthesse pozitív hatását. A reggeli elfogyasztásával indítod be az anyagcserédet, ami így egész nap sokkal nagyobb sebességgel fog pörögni.

  1. Mikor egyek utoljára? Ehetek este 6 után?

Az természetesen nem jó az emésztőrendszerednek sem, ha estére jól megpakolod, és nem hagyod pihenni. De emellett az sem ideális, ha lefekvés előtt túl sok idő telik el az utolsó étkezéstől, hiszen így reggelre különösen ki leszel már éhezve. Az ideális az, ha vacsorádat lefekvés előtt 3 órával korábban ra időzíted. Ez azt jelenti, hogy az este 6 óra annak ideális, aki 9 óra körül fekszik. Ha rád inkább az éjfél jellemző, akkor érdemes a vacsorát pár órával későbbre igazítanod.

  1. Hányszor egyek egy nap?

Ahhoz, hogy a testedet folyamatosan, egyenletesen megfelelő mennyiségű energiával  tartsd szinten, elengedhetetlen, hogy a sokszor keveset elv alapján étkezz. Mindehhez minimum 3, de optimálisan 5 étkezés szükséges. Sem az éhezés, sem pedig a túlzott mennyiségek bevitele nem javasolt, ezzel a módszerrel mindkét végletet ki tudod kerülni.

  1. Milyen sűrűn egyek?

Az természetesen nem ideális, ha reggel 6-kor, 8-kor, 10-kor, majd legközelebb 16-kor eszel. Azok túl, hogy törekszel a napi 3-5 étkezésre, ügyelj arra is, hogy egyenlő idők teljenek el két étkezés között, ami biztosítani tudja a stabil vércukorszintet, ezáltal a megfelelő energiaszintet is, akár munkavégzéshez, akár edzéshez.

  1. Mindenkinek ugyanaz jön be?

Végezetül ne feledkezz meg arról, hogy a barátnődnek lehet, hogy az életvitele lehetővé teszi a napi 5 étkezést, attól még nekem ne legyen azért lelkiismeret furdalásod, ha esetleg csak napi 4-et tudsz tartani, de azt stabilan. Minden ember más, más szervezettel, más életkörülményekkel, a cél, hogy ehhez mérten találd meg saját optimumodat.

Abonyi Orsi

KATUSFOOD dietetikus

Címkék: rendszer, étkezés, reggeli, vacsora



Legújabb termékeink

Háromszög mintás hosszú nadrág
Fogyasztói ár:
11.900 Ft

Ecset mintás hosszú nadrág
Fogyasztói ár:
11.900 Ft

Hosszú ujjú női póló, sötétkék
Fogyasztói ár:
5.900 Ft