Katus Attila aerobik szakedző, személyi edző, életmód tanácsadó hivatalos weboldala.

A bemelegítés helyes kivitelezése

A bemelegítés nagyon fontos megelőző lépés az edzés megkezdése előtt, ugyanis ilyenkor készítjük fel szervezetünket a terhelésre. Egy jó bemelegítéssel a sportsérülések nagy része is elkerülhető, ezért fontos, hogy kivétel nélkül minden edzés előtt szánjunk rá pár percet. Éppen ezért leírok nektek most néhány gyakorlatot.

 

Fordítsd a fejed balra, majd jobbra, kis erőkifejtéssel, az ízületi mozgáshatárig. Végezz karkörzéseket előre, majd hátra. Döntsd a fejed balra, majd jobbra. A jobb, majd a bal kézfejedet helyezd az azonos oldali lapockádhoz, majd az ellentétes karral húzd lefelé, keresztbe a könyöködet.

Nyújtva, tenyérrel felfelé tedd keresztbe a tested előtt az egyik karodat, majd a másikkal húzd az ellentétes oldali vállhoz. Fűzd össze ujjaidat a tested mögött. A tenyeredet fordítsd lefelé, majd emeld ki a mellkasodat és a nyújtott karodat. Fűzd össze ujjaidat a mellkasod előtt nyújtott karral úgy, hogy a tenyered kifelé nézzen. Nyúlj előre, amennyire csak tudsz, közben a lapockáidat távolítsd el egymástól.

Próbáld összeérinteni a két könyöködet magad mögött. Miközben a mellkasod kiemeled, érezd, ahogy a lapockáid érintkeznek. Végezz törzshajlítást jobbra, majd balra. A törzsed és a lábad végig maradjon egy vonalban! Végezz törzsfordításokat jobbra, majd balra, kezdetben kisebb, majd egyre nagyobb mozgáskiterjedéssel.

Homorítsd, majd domborítsd a gerincedet, különös tekintettel az ágyéki részre. Húzd az egyik sarkad
a farizmodhoz,a térdeidet közben próbáld összezárni.Ezután végezd el a másik oldalra is a gyakorlatot.

Harántterpeszállásban nyújtsd meg a vádlid a behajlított, majd kinyújtott hátul lévő lábon. Bal, majd jobb támadóállásban told előre és lefelé a csípődet. Figyelj oda arra, hogy az elöl levő térd a boka fölött maradjon.Féltérdelésben dőlj egyenes háttal az elöl lévő, nyújtott lábadra, és próbáld közelíteni hozzá a mellkasodat. Ügyelj arra, hogy a csípőd a támaszkodó térded fölött maradjon!

Féltérdelésben nyomd előre a csípődet. Az ellentétes karoddal fogd meg a lábfejedet, és húzd a farizmodhoz.Féltérdelésben told előre és lefelé a csípődet, ügyelve arra, hogy az elöl levő térd a boka
fölött maradjon.Nyújtott zárt ülésben végezz törzshajlítást előre, a boka vagy a lábfej megérintésével. A gerincedet próbáld minél egyenesebb helyzetben tartani.Nyújtott terpeszülésben végezz törzshajlítást előre. A mellkasod közelítsd a talaj felé, a gerincedet közben próbáld egyenes helyzetben tartani. Nyújtott terpeszülésben érintsd meg ellentétes karral a bokád vagy a lábfejed úgy, hogy közben a mellkasod és a fejed a lábad felé néz. A gerincedet, amennyire csak tudod, tartsd egyenesen.

Húzd a térded az ellentétes oldalon levő válladhoz, és csigolyáról csigolyára fordítsd el a törzsed, amennyire tudod. A gerinced maradjon a lehető legegyenesebb.Hanyatt fekvésben húzd az egyik térded a mellkasodhoz,
a másik lábad közben próbáld meg nyújtva a talajon tartani. Ezután végezd el a gyakorlatot a másik oldalra is.Hanyatt fekvésben húzd a kinyújtott lábadat a mellkasodhoz, a másikat tartsd nyújtva a talajon. Utána lábcsere.

 

Címkék: bemelegítés, mozgás



Legújabb termékeink

Háromszög mintás hosszú nadrág
Fogyasztói ár:
11.900 Ft

Ecset mintás hosszú nadrág
Fogyasztói ár:
11.900 Ft

Hosszú ujjú női póló, sötétkék
Fogyasztói ár:
5.900 Ft