Katus Attila aerobik szakedző, személyi edző, életmód tanácsadó hivatalos weboldala.

Étkezési tippek

Mire figyeljünk ősszel? Vitaminok, ásványi anyagok és egyéb tápanyagok fontossága - 1. rész

Az időjárás változásával, az évszakváltással egyidejűleg nemcsak a D-, hanem számos egyéb vitamin, ásványi anyag, rost és egyéb hasznos növényi hatóanyag megfelelő mennyiségű bevitelének lehetősége is csökken. A vitaminokban, ásványokban és rostokban dúskáló szezonális gyümölcsök és zöldségek száma a polcokon szeptemberben, októberben még kielégítő, de novemberre drasztikusan elkezdenek csökkenni. Ezek a vitaminbombák kora, de leginkább késő tavasszal érnek majd be csak újra.

Bővebben...

Fontos tápanyagok, amiket sportolásnál érdemes fogyasztani

Sportolás közben a szervezet fokozott igénybevételnek van kitéve. Ez annyit jelent, hogy a bizonyos időtartamig, bizonyos intenzitással megterhelés éri a testet fizikálisan és mentálisan egyaránt.

Bővebben...

Minden, amit az izmokról, az izomlázról és a fehérjéről tudnod kell

Hogyan is működik az izom? Az izomsejt tápanyagokból nyert energiát és elektromos energiát alakít át mechanikai energiává, azaz mozgássá. A sejtben található, egymással átfedésben és párhuzamosan lévő két izomfehérje, az aktin és miozin által alkotott szálak egymáshoz képesti elmozdulása, az elernyedés és összehúzódás révén alakul ki az adott izomszövet mozgása. Beidegzésüktől is függően akaratlagosan működtethető a harántcsíkolt izom, a vegetatív idegrendszer szabályozásával pedig nem akaratlagosan a simaizom és a szívizom. Felépítése alapján három fő izomfajtát tudunk megkülönböztetni: simaizom, harántcsíkolt izom, szívizom.

Bővebben...

Minden, amit tudnod kell az élelmi rostokról

Élelmi rostnak nevezzük a növények vázát és támasztószövetet alkotó összetett szénhidrátokat. Amiben különböznek a többi szénhidráttól, hogy a szervezet nem, vagy csak alig tudja lebontani. Nem emésztődik meg és nem szívódik fel a gyomorban, illetve a vékonybélben sem, ezáltal fokozza a bélperisztaltikát, lassítja a gyomorürülést és csökkenti az éhségérzetet is.

Bővebben...

Miért szedj te is C- és D-vitamint?

Napjainkban, a gyorséttermek és készételek világában a legtöbb ember nem visz be elegendő vitamint a szervezetébe, holott a vitaminok jótékony hatásait mindenki ismeri. Különösen fontos a C- és a D-vitamin megfelelő pótlása, ugyanis ezek a vitaminok különösen hasznosak, és akár még betegségeket is elkerülhetünk, ha rendszeresen szedjük őket.

Bővebben...